tirsdag den 9. september 2014

Første uge i skolen

Så fik jeg endelig tid til at opdatere jer omkring mit amerikanske eventyr. Eller tid og tid - jeg sidder på en cykel i min skoles fitness center og er ved at køre cool Down programmet. Jeg har løbet lidt for meget xc og er blevet lidt for øm i min lægge, så ligenu står den på 10 kilometers High intensity spinning. 
Min første skoleuge er gået rigtig godt - jeg elsker det herover. Skolen er ligesom i filmene med lockerne og de lange hallways. Bøgerne er mindst 200 sider lange, selvom det er en bog om food sanitization. Mit skema har jeg til deles selv valgt og alle fagene er rigtig spændende. 
1. Period - Team and Individual Sports
Super god måde at starte morgenen ud på (7:35) hvor min værtsfar er min træner. Vi har spiller softball de sidste gange men vi skal både lave vandpolo og andre spændende aktiviteter. 
2. Period - U.S History 
Virkelig virkelig spændende class som er en del udfordrende da jeg ikke har den samme baggrundsviden som de andre elever. Men min lærer er super god og bruger meget teknisk undervisning.
3. Period - Algebra II 
Her sepererer de matematik i algebra, geometry or caulc. Det er meget svært med de amerikanske termer, men jeg lærer rigtig meget. 
4. Period - Contemporary Literature and composition 
Min engelsk klasse som er virkelg spændende, og vi skal heldigvis læse en masse bøger.
5. Period - Lunch
Og dette er bestemt ligesom i filmene, med katinemad osn. Jeg har dog for det meste mad med hjemmefra da det er lige så lækkert.
6 + 7. Period - Anatomy and physiology  
Nok min sværeste med mest spændende klasse.
8 + 9. Period - German IIII 
Super hyggelig og rar klasse. De andre elever og læren er super skøn, samt det er ikke særlig fagligt udfordrende. 
10. Period - Study Hall 
Faktisk bare 45 minutters lektielæsning eller hygge haha 
11. Period - Culinary arts II 
Indtil videre har det bare været gennemgang af hygiejne men vi starter i køkkenet næste uge. 
Hver period tager 45 minutter (6+7 and 8+9 er 45 hver) og mellem hver klasse har du fire minutter til at nå til dit locker, hente dine bøger til næste klasse samt finde lokalet. Og det skal siges der er tre etager på min skole og en hulens masse lokaler.. Men jeg får det til at fungere og jeg har en lang men god skoledag fra 7:35-17... (Inkl. Cross country practice) 
Jeg har ikke lavet noget særligt nogle af hverdagene da jeg ikke rigtig har tid pga lektier. Men fredag aften var jeg inde og se Football hvor vores drenge de vandt en flot sejr. Football kampene er det bedste og jeg har det så sjovt med de andre piger. Søndag efter gudstjeneste tog jeg med en masse fra vores kirke id i samfundet med vores "God's Work - our Hands" t-shirts. Her samlede jeg skrald i en skov i tre timer, og det var faktisk meget hyggeligt. 
Jeg bliver mere og mere en del af det amerikanske og den anden dag kunne jeg ikke huske den danske nationalsang... Ups haha. 
Men jeg kunne ikke have det bedre og jeg nyder livet. 
Himlen under Football kampen 

Mitch, Hannah and I 

Olivia, Lizzy, Hannah and I at the Football game.
 

Melis med vores anatomiske model til anat og physz 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar