fredag den 13. marts 2015

Forår i luften

Hej igen. Nu fik jeg endelig tid til at skrive igen, og nu er der forår i luften. Hele vinteren har vi haft minus 20 graders vejr, men i den sidste uges tid har det varmet op til 15 graders varme, så det er rigtig dejligt. Siden sidst har jeg været rigtig travl som sædvanligt.
I begyndelsen af Februar havde vi et kæmpe basketball game imod vores største rivaler, og temaet for publikum var 80'erne. Så mine veninder og jeg trådte op i leggings, benvarmere og store crewneck sweatere. Vi vandt et par kampe efter den, men derefter røg vi ud af ligaen, så nu er det slut med vintersports.
Dette mener at jeg, ENDELIG, er færdig med langgrend ski, og jeg var til den sidste banquet som de kalder det hvilket, er en afslutningsfest. Alle her blev beskrevet af trænerne, og der blev uddelt priser, og vi så videoer fra året. Det var rigtig sjovt at lære at langgrend ski, men jeg er helt bestemt mere en snowboader, og en downhill skier. Forårs sportsgrene er nu startet og på min skole tilbyder de tennis, baseball og golf for drenge samt fodbold (soccer) og softball for piger. Derudover er der Track and Field, hvilket er atletik for piger og drenge. Track minder ret meget om cross country, som jeg løb i efteråret. Den første træning var mandag, og jeg er i den diciplin der hedder langdistance, og vi konkurrere i 1600 meter og 3200 meter. Fordi at jeg var i cross country og har løbet igennem vinteren, blev nogle af de andre piger der løber reglmæssigt og jeg hurtigt trukket til side af vores træner, og vi løber nu 6-8 kilometer hver dag. Der er 150 på holdet, og mange laver højdespring, længdespring, stangspring osv, men jeg holder mig bare til løb. Denne sport kommer til at fortsætte helt indtil sommer, og jeg kommer til at have en helt masse races.
Valentines dag herover er koloenormt, og på skolen var der en masse sjove ting. Torsdag i valentines ugen, havde alle pigerne et hjerte på, og de måtte ikke tale til nogle drenge, men hvis de talte til en dreng skulle de give ham deres hjerte, og den dreng med flest hjerter vandt. Og om fredagen var det omvendt. Alle butikkerne var fuldkommen overklisterede med valentines ting, og det var meget større end nytår. I denne weekend var der en skolefest, som de kalder Sadie Hawkins, hvor pigen skal sprøge drengen, og så er det meget ligesom jeg forklarede med homecoming. Det er langt fra gode danske fester, men minder mest om diskofesterne fra mellemtrinnet. Jeg tog afsted med en stor gruppe (25) fra min skole, og der var en del med dates, men der var også nogle der tog afsted uden en date lige som jeg. En af mine veninder har en kæmpe indørs pool, så efter at vi havde været til festen en times tid tog vi hjem til hende, og badede hele aften, så det endte op med at være en rigtig god fest.

Derudover har den årlige musikal været på skolen, som var All Shook Up med Elvis musik. Min veninde fra Norge Mathilde havde en af hovedrollerne, og Leon fra Tyskland var en danser. Jeg arbejdede i snackboden hele weekenden, og så alle 4 shows.
Jeg var ude og ride på slæde bag heste sammen med en af mine veninder, og derefter er tiden bare gpet med skole lektier, og nyde tiden.

Mange knus Emilie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar