mandag den 13. oktober 2014

Homecoming

Så fik jeg endelig tid til at opdatere igen.
Siden sidst er der sket en masse ting. Jeg havde en meget normal skoleuge, hvor jeg fik taget mine seniorpictures. Det er billeder som skal bruges i the yearbook, fordi alle de andre freshmen, sophomores and juniors har sort/hvid billeder men seniorbillederne er i farver, så man gør en helt masse ud af at få dem super flotte, og nogle af de andre piger har fået taget modelbilleder. Men så ellers for en uge siden startede homecoming week og hold da op hvor har det været en amerikansk uge med alt du kan forvente fra amerikanerne.

Homecoming er som jeg fortalte sidste gang en uge hvor man fejre alle efterårs sportsholdende, og college eleverne fra de forrige år kommer hjem på besøg og så videre. Temaet for homecoming på min skole var Ancient Greece.

Søndag eftermiddag startede the powderpuff og volleyball turnament. Meningen med dette er at drengene og pigerne skal bytte sport, og det var virkelig sjovt. Vi startede med at se drengenes volleyball turnament hvor der blev lavet nogle utrolig firnurlige afleveringer. I løbet af hele ugen kæmper de mod alle de andre årgange, så for hver en aktivitet får man så point, og til sidst bliver der så en samlet vinder klasse hvilket altid er the seniors. Men jeg var på the senior team til powederpuff som er en version af Amerikansk Fodbold. Det er en version hvor du ikke må tackle så voldsomt, så i stedet for at tackle river du flag af et bælte alle har på. Men ellers var reglerne det samme, og vi spillede med en rigtig opstilling osv - det var SÅ sjovt.
The Powderpuff Team
Antonio (Italien) og jeg klar til at kæmpe mod the Freshmens



Mandag, hver dag havde vi en dresscode hvor man skulle følge de regler og så får man point. Seniors havde blå så vi kunne have jeans på og det var meget nemt, juniors havde grøn, sophomores havde rød og som sædvanligt skal the freshmens mobbes og livet skal gøres hårdt for dem, så de skulle have gul på.

Tirsdag var det Toga Day, så den største del af skolen have togaer på hvilket var yderst ukomfortabelt, da det var utrolig koldt på skolen den dag. Men det var rigtig underholdene, og sjovt at se alle i Togaer.

Tomas (Spanien) og jeg på Toga Day


Onsdag var det Pyjamas dag hvilket nok var den mest komfortable dag jeg nogensinde har oplevet. Der var mange sjove pyjamasser, og det var utrolig underholdende, for Matt som er basketball spiller på skolen og også spiller football og softball kom i skole i en pink onpiece!

Torsdag var det camuflage og flower day, så fordi vi er i Wisconsin og alle går på jagt havde de fleste camu på i skole.

Fredag var det Panther Pride day, så der skulle vi have orange og sort på fordi det er skolens farver. Vi fik fri to timer tidligere end normalt fredag, hvor der var en kæmpe cermoni. Skolen har en hall of fame og der blev udnævnt tre nye medlemmer, som alle var studenter +60 år, så de var meget emotionelle over at være tilbage på skolen.
Grunden til at der er homecoming er jo efterårs sportsholdende, så alle sportsholdene havde en senior representant fra hver sportsgren. Dette er oftest den mest betydningsfulde eller successfulde student, så det er ligesom i filmene. Men så udfra denne gruppe af elever bliver homecoming queen og king valgt, og det blev ironisk nok den bedste softball/basketball/football spiller som blev king og den bedste volleyball spiller der blev queen. Efter dette var der en kæmpe parade nede i downtown, hvor alle clubs og sportshold havde en float og så var der simpelthen så mange mennekser der var for at kigge. Jeg var på AFS delen af paraden, og vi havde det rigtig sjovt, med vores hjemmelavede flag. Efter paraden tog jeg hjem til en af mine veninder for at spise aftensmad, hvor der bagefter var det homecoming game. Dette football game er det hvor der er allerflest tilskuere i løbet af året, og alle er klædt i sort og orange, så det var rigtig sjovt. Jeg elsker som sagt the football games, og jeg har det altid hammer sjovt. Her i USA er der en tradition for noget man kalder TP'ing (Toiletpapering). Det er ikke ulovligt men det er heller ikke lovligt, men så længe man bare TP personer man ved der ikke har noget imod det kommer man ikke i problemer med politiet, for det har de ligesom accepteret. Men jeg tog med mine veninder ud og TP og det er nok det sjoveste jeg nogensinde har oplevet. Vi var alle klædt i sort og havde ninjamasker på, også kørte vi ud til en af vores venner og totalt tilklistrede hans hus med toiletpapir. Meningen er at mens man gør det plejer folk enten at komme hjem, eller vågne op fordi man gør det sent om aften, så da lyset tændte i huset løb alle for livet, men det er lidt ironisk for det hele er egentligt bare et skuespil.

All pumped for the Panther Pride
Fra paraden - Jeg, Tomas fra Spanien, Carolina fra Chile, Leon og Rikke fra Tyskland samt Melis fra Tyrkiet 
Jeg og mit flotte danske flag 

Et billede fra traileren, hvor i kan se hvor mange mennesker der rent faktisk mødte op

Leon fra Tyskland og jeg efter the football game hvor det obligatoriske "Se-jeg-har-en-ven-der-spiller-football" billede blev taget

Klar til TP'ing!!


Lørdag var det dagen hvor der var The Homecoming Dance. Så som  sagt, havde en af min venner fra cross country spurgt mig til homecoming, og når man har en date så får pigen en matchede blomster tingelut til håndledet, og drengen en blomster tingelut til jakken. Så om morgenen tog jeg over til blomsterhandleren, og hentede den, og så stod resten af dagen ellers på at gøre klar. Jeg var sammen med en gruppe af 6 piger, som gjorde os klar sammen, og bagefter mødtes vi med 6 af vores drenge venner til en kæmpe fotosession og derefter aftensmad inden festen. Vi tog billeder i 1 1/2 time og jeg var dybfrossen bagefter, og det hele var meget formelt, og lige en tand for formelt til mig. Men bagefter havde vi en rigtig lækker aftensmad, også skulle vi ellers afsted til the dance. Det er meget anderledes fra Danmark, fordi først og alt er der ingen - eller meget få - der drikker, og for det andet så det de gør til deres fester er at de danser, men de danser ikke rigtig de står bare. Men ja, det er ikke lige så meget mig, med det der formelle dans og ting ligesom det, men ellers havde jeg det rigtig sjovt. Bagefter tog jeg hjem til en af mine veninder til en stor sleepover hvor hendes to jævnaldrende brødre også havde deres vennekreds hjemme, og deres forældre var oppe det meste af aftenen for at lave mad til os, så det var rigtig hyggeligt.
Mine 6 rigtige gode veninder, Olivia, Lizzy, Hannah, Erin og Danielle
Danielle og jeg 
Erin, jeg, Hannah, Olivia, Lizzy og Danielle. 
Ethan, Danielle, Mitchell, Olivia, Samuel, Lizzy, Noah, Hannah, Erin, Zac, jeg, Jordan
Jordan og jeg 

Mine to yndlings freshmen Sarah og Ellie

Søndag morgen stod på AFS orientation, og det var rigtig sjovt at se mange af de udvekslingsstudenter, jeg ikke har set siden vi var i lufthavnen igen, og det var rigtig dejligt at snake dansk med pigen fra Grønland.

Det var ellers den uge, som var rigtig sjov, anderledes og amerikansk.. Men jeg har det rigtig godt, og det går super godt i skolen.

Kæmpe kram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar