søndag den 17. august 2014

Ankomst til værtsfamilien og de første dage i Plymouth!

Så fik jeg endelig tid til at skrive. Det har virkelig været nogle travle dage jeg har haft siden jeg ankom, og jeg vil nu prøve at summere lidt op på dem.
Torsdag morgen vågnede jeg op på Silver Lake College, som var det College vi overnattede på efter vi landede i Chicago Airport onsdag. Her havde vi det meste af torsdagen orientation, hvor vi var i grupper med de andre udvekslingsstudenter, der kommer til at bo tættest på os i løbet af året, og dem vi skal mødes med på de andre orienteringer resten af året. Klokken 16 blev vi alle ledt over i et stort auditorium, hvor vi skulle skiftevis præstentere os selv foran alle værtsfamilierne. Det var meget nervepirrende. Men det gik okay og jeg blev mødt af min værstfamilie med et stort kram.

Fra venstre; Marcel (Udvekslingsstudent i Plymouth fra Tyskland 2011-2012 var på besøg), Rieke (Tyskland), Tomas (Spanien),  Leon (Tyskland) og jeg.



Alle udvekslingsstudenterne fra min ankomst til Manitowoc.
Ovenover er os fire udvekslingstudenter, der skal gå på Plymouth High School, og som ankom denne onsdag. Vi er i alt 9 udvekslingsstudenter på min skole, og jeg har mødt alle bortset fra en der først kommer næste mandag. Min værtsfamilie tog mig med på Starbucks (Kan det blive mere amerikansk) da vi tog afsted, og derefter kom jeg hjem til deres hus. Mit første måltid her bestod af vaske ægte american pizza, hvilket var lige hvad jeg trængte til. Jeg var super træt, så efter min værstfamilie havde åbnet de gaver jeg havde medbragt til dem, smuttede jeg i seng.
Fredag morgen tog min værstmor (Clare), min værtssøster (Anne Clare) og jeg nord på (Okay, jeg har ingen idé om hvilket retning vi kørte, men jeg tror det var nord..) Vi kørte mod  Oconomowoc som ligger halvanden times kørsel fra Plymouth. Her besøgte vi min værtsmors søster og hendes familie i deres Lake House. Og som de selv siger så ligger huset på søen. Det var noget af det smukkeste jeg nogensinde har set, og det var nogle helt fantastiske mennesker, som jeg virkelig havde det hyggeligt med. Næsten hele fredagen og hele lørdagen tilbragte vi på søen i deres båd. Her paddleboardede vi og jeg prøvede at stå på vandski, hvilket jeg stadig kan mærke i mine arme, og det giver mig ret mange udfordringer at skulle skrive på et tastatur. De første dage havde jeg rigtig meget hjemve, men jeg snakkede med min familie i Danmark, og min familie her i USA og det gjorde det hele meget bedre. 

Sunset at Upper Nashotah Lake

Udsigten fra båden op mod det hus vi boede i fra Fredag til Lørdag. 
Jeg kom så hjem lørdag eftermiddag/aften og da vi kom hjem og havde spist aftensmad tog min værtsfamilie og jeg over til en af de andre værtsfamilier og deres udvekslingsstudent Melis fra Tyrkiet. Det var virkelig hyggeligt, og super dejligt at snakke med en der stod i den sammen situation som jeg selv gør. Amerikanerne (eller vores værtsfamilier) har ret svært ved at udtale vores navne, så herover går jeg under Emily. Men Melis kan man ikke rigtigt lave om på, og det er kun europæerne der kan udtale det rigtigt så det havde vi en masse sjov ud af. Da vi kom hjem gik jeg i seng, og er stadig meget ramt af jetlag. 

Søndag morgen startede med kirke klokken 09.30, hvilket faktisk var en rigtig hyggeligt. Der var en masse mennesker, jeg kunne snakke med og gudstjenesten involvere publikummet meget mere end i Danmark. Derefter kom jeg hjem og Carolina fra Chile kom på besøg, eftersom hendes værtsfamilie de skulle ud og se en eller anden kamp et eller andet sted. Vi hyggede os rigtig meget et par timer, og derefter smuttede vi til en sammenkomst for alle AFS'erne der var hjemme og deres værtsfamilie. Vi lavede ægte amerikanske s'mores over bål, og vi var samlet 6 ud af de 9 udvekslingsstudenter vi i alt er på min skole. Det fik virkelig humøret op. Imorgen skal jeg ned til lægen og have lavet et bluecard så jeg kan begynde min cross country (lang distance løb) practice på Tirsdag kl. 08. Også kommer jeg til at have to timers træning resten af efteråret efter skole. 

S'mores with Melis 

Mathilde (Norge), Melis (Tyrkiet) og Jeg. 

Mathilde (Norge), jeg og Melis (Tykiet)

Antonio (Italien), Melis (Tyrkiet), Mathilde (Norge), jeg, Carolina (Chile), Leon (Tyskland) og Marcel (Udvekslingsstudent 2011-2012 fra Tyskland)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar