mandag den 13. april 2015

Springbreak og under 100 dage tilbage!

Hej alle. Så fik jeg tid til at opdatere og skrive hjem igen. Siden sidst har jeg oplevet en helt masse, og faktisk været helt nede i den anden ende af landet på springbreak eller det som vi kender som påskeferie. Herover har de ikke påskeferie, fordi at der ikke må været noget offentligt religionsrelateret, så vi har bare forårs ferie. Min værtsfamilie boede i Atlanta, Georgia før de flyttede herop i 2001. Vi tog afsted Torsdag morgen og kørte 14 timer ned mod Atlanta. Her overnattede vi hos en af min families venner, og jeg fik mit første Southern måltid. Maden de spiser dernede er meget anderledes, hvor vi i Wisconsin spiser mest ost og ost og ost, spiser de her mange flere bønner og grønsager. Noget som jeg lagde mærke til med det samme jeg ankom, var at der accent var meget anderledes og meget svært at forstå til tider. Derudover kan man også mærke at der meget større ar efter slavetiden. Der var meget stor diversitet blandt menneskerne, og jeg kunne stadig se hvor totalt anderledes det var fra Wisconsin, og det føltes som et helt andet land. Den næste morgen tog vi ind på CNN, som er den største nyhedskanal i USA, som har sit hovedkvarter i Atlanta, Georgia. Min værtsmor arbejde som sportsjournalist på CNN da de boede her, så vi fik lov til at komme ind og se behind the scenes. Efter 9/11 er alt security blevet så strikt, og vi havde en vagt med rundt. Men jeg fik lov til at stå inde i kontrolrum #1, mens de sendte direkte breaking news, or jeg fik lov til at komme med ud i nogle af studierne. De Olympiske Lege i 1996 var i Atlanta, og vi tog over til den Olympiske Park, hvor der er de her sten hvor alle medaljevindernes navne er skrevet på. Så jagten gik hurtigt i gang med at finde Danmark, og jeg fandt Danmark flere gange. Næste nat overnattede vi hos en anden af min families venner der har fire adopterede børn fra fire forskellige lande, så det var utrolig fantastisk at møde dem. Næste dag tog vi ud til den her store indkøbskæde der hedder Costco for at købe ind, og derefter kørte vi mod øen Hilton Head som er på kysten af South Carolina.
Hilton Head, SC locator map
Hilton Head, South Carolina, USA 


Atlanta er lidt mere inde på fastlandet.
Hilton er en Ø som er meget kendt for deres flotte strande, og mange golfbaner. Det store golfturnering næste uge bliver faktisk spillet på den Ø. Til min sønderjyske familie, kan jeg fortælle at det minder meget om Sylt - bortset fra maden. Det vi lavede gennem ugen var, at cykle gå ture på stranden læse bøger og bare slappe af. En af dagene tog vi op til byen Charlston som ligesom er Hovedstaden, og sådan 2 timer væk. Det er en meget gammel og smuk by, og det var rigtig interesserende at gå rundt og se byen. På vejen hjem kørte vi forbi en anden af deres venner og overnattede fordi, at det var en alt for lang tur til at køre i et stræk hjem. Her fik jeg den mest traditionelle Southern Middag og det var så lækkert. Min favorit ting var noget der hedder Sweet Corn som er majs der er kogt med fløde..

Ellers har jeg været til mit første stævne i Track and Field (Atletik) og løb 800 meter på 2:44, og ellers er der ikke sket så meget. Jeg har fået min promdress, og prom er den anden maj. Jeg kommer nok til at have et stævne hver uge, også er der ellers bare en helt masse at se til. 

Guld til håndboldkvinderne

Tilføj billedtekst
Sølv til Rolf Sørensen
Hovedkontrolrummet på CNN

En gade i Charlston
En gammel flot gade og Emilie
Solnedgang på Hilton Head
Southern Supper (Syd USA middag)
Billede af mit stafethold fra mit første meet, jeg, Mary, Maria og Sophie
Carolina (Chile), jeg og Melis (Tyrkiet) på Starbucks

Mange knus Emilie

P.S Næste gang jeg skriver bliver det nok med billeder fra prom så værd spændt ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar