fredag den 22. august 2014

Biograftur og xc camp


Hold nu op hvor tiden går stærkt - det er allerede fredag.
Tirsdag morgen havde jeg min første cross country (xc) practice. Det er i bund og grund et mix af lang distanceløb og styrketræning. Grunden til at jeg først startede tirsdag, er at alle de athletic students skal have et blue card fra lægen som ligesom beviser at vi er sunde og raske. Tirsdag morgen klokken 08 troppede jeg op, og trænede dermed i 2 timer. Det var virkelig sjovt, og den her sport er lige noget for mig. Derudover er alle de andre piger og drenge på teamet rigtig søde og imødekommende. Efter jeg havde været til practice mødtes jeg med de andre udvekslingsstudenter på skolen, hvor vi blev vist rundt af nogle af de andre elever. Jeg fik 100 % færdiggjort mit skema og øvet mig på at åbne mit locker. Tirsdag aften tog vi 7 udvekslingsstudenter + Tomas værtsbror Corby og nogle af hans venner i biografen i den nærliggende by Sheboygan. Her så vi filmen Into The Storm, som faktisk var en helt okay film. Men det bedste ved denne tur var helt bestemt ikke filmen, men alle de kulturelle chok vi fik os i biografen. For det første kostede det 5 dollars. De tilbød at man kunne få smør på popcornene. Der er like 15 forskellige slags popcorn. OG sæderne. Det kræver næsten en pris for sig selv. Det er virkelig lænestole, med en fjernbetjening der kan styre dem op og ned. Det var helt fantastisk.
The Movie Theather in Sheboygan. 
Melis (Tyrkiet) og Leon (Tyskland) i biografen.

Melis (Tyrkiet) nyder stolene. 
Alle os udvekslingsstudenter der var i biografen. Fra venstre; Mathilde (Norge), Antonio (Italien), Jeg, Leon (Tyskland), Tomas (Spanien), Melis (Tyrkiet) og Carolina (Chile).
Onsdag morgen havde jeg practice igen kl 08, og derefter tog jeg hjem til en af de andre udvekslingsstudenter og var sammen med hende det meste af eftermiddagen. Om aften var der "New Students Night" på min High School hvor man mødte alle sine lærere, og lavede en miniskole dag så man kunne se hvor meget tid man havde til at gå rundt til de forskellige lokaler. Derudover var jeg til Athletic Meeting hvor the athletic director/principal bare lige remsede reglerne op omkring hvordan det er man opfører sig når man er på et sportsteam. Jeg var totalt smadret og klokken 9 pm faldt jeg i søvn.

Torsdag morgen var jeg igen tidligt oppe, men denne gang fordi jeg skulle på xc camp. Vi kørte fra skolen i de gule skolebusser. Vi skulle egentlig havde slået telte op i en naturpark 40 miles fra Plymouth, men det så ud til at det blev møjvejr deroppe, så vi slog teltene op på skolens græsplæne. Derefter kørte vi op mod naturparken hvor vi løb og lavede forskellige aktiviteter og lege inden vi kørte hjem igen med maverne fulde af cheeseburgers. Da vi kom tilbage til skolen omkring klokken 9 pm lavede vi s'mores (skumfiduser) og derefter lagde os til at sove i vores telte. Vi blev så vækket af The Soccer team som kom hjem fra kamp kl ca. 11:30 am og the Football Team som kom hjem fra kamp ca 00:30 am. Men derudover sov vi indtil solen stod op, og løb derefter igen. Når vi løber, løber vi ikke en bestemt distance men der er fx. et hold der løber 40-50 minutter og et der løber 30-40 minutter samt et der løber 20-30 minutter. Nogle gange er der ikke brug for disse opdelinger, fordi at vi alle løber udtil nogle Hills (Bjerge, bakker ..) og løber op og ned af dem. På torsdag har jeg min første konkurrence, og næste uge er fyldt med AFS arrangementer, games at the school og imorgen skal jeg op til min værtsmors familie til fødselsdag.

Cross Country piger
Cross Country pigernes løbesko. 


All the best from emilyy

Ingen kommentarer:

Send en kommentar