torsdag den 1. maj 2014

Førorientering og afrejsedato.

Nu nærmer min afrejse sig med hastige skridt, og i dag er der 105 dage til at jeg skal afsted.
Jeg har fået at vide hvilken førorientering jeg skal på, og det skal jeg i uge 31.
AFS skriver om orienteringen på hjemmesiden;

Det er en lejr, der skal forberede dig på, hvordan det er at skulle stå på egne ben, bo i et fremmed land og  lære en ny kultur at kende.
På lejren vil du sammen med andre kommende udvekslingsstudenter blive undervist af vores frivillige ledere. Mange af de frivillige har selv været udvekslingsstudenter og ved derfor, hvordan det er at skulle sige farvel til familien og vennerne i Danmark, for at rejse ud i verden til et år fuld af oplevelser.
Du vil i løbet af lejren blive opmærksom på nogle af de ting, vi som danskere tager for givet, men som ikke bliver accepteret i udlandet. For eksempel er det i Danmark forventet at du diskuterer med din lærere og forældre, hvis du er uenig, mens det i andre lande bliver anset for uopdragent/respektløst.
Jeg glæder mig rigtig meget til at møde alle de andre, og jeg ved allerede at jeg skal på samme lejr som nogle af de andre fra min lokalforening. 
Derudover har jeg også fået min afrejse dato som lyder på d. 13. eller d. 14. august 2014!! Det er bare så super spændende, at jeg nu ved hvornår jeg skal afsted, og jeg tænker tit på hvordan tingene kommer til at forløbe på rejsen. Jeg er nu på vej ind i den sidste måned i folkeskolen, inden jeg får læseferie. Jeg har meget ambivallente følelser omkring dette. For det første glæder jeg mig så meget til at tage afsted, men på den anden side bliver det mærkeligt ikke at se dem man har set hver dag de sidste ti år. Jeg har sidste skoledag d. 28. maj, også skal 4 mundtlige prøver lige overstås også er det sommerferie. Også er det afrejse!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar