søndag den 6. april 2014

Lokalførorientering

I denne weekend har jeg været til førorientering i min lokalforening Nordsjælland. Det har været en rigtigt spændende, informativ og lærerig weekend, som jeg virkelig har fået meget ud af. Vi ankom lørdag eftermiddag med vores forældre hvor der var et oplæg omkring regler, gode råd osv. Efter cirka to timer tog vores forældre hjem, og tilbage var der de 15 unge der skal ud og rejse fra min lokalforening i år, samt 8 ledere der for nyligt selv har været ude og rejse. Under hele weekeden lavede vi mange grænseoverskridende og udfordrende øvelser, men man kunne virkelig mærke at det hele gav mening i sidste ende. Fx. fik vi alle tildelt en opgave under aftensmaden - jeg skulle holde en tale om basilikum - og det var virkelig sjovt og svært at spille disse roller. Der var bl.a. en der skulle følge efter een af lederne, og en anden der skulle spise som en hulemand. Der var et par stykker af de andre, der allerede havde fået deres værtsfamilie, så jeg kan godt mærke at jeg er ved at blive utålmodig...

Vi blev også informeret om det kommende program inden vi rejser, og det består blandt andet at endnu en førorientering som så er lidt længere og måske mere rettet mod det land man skal til. Jeg glæder mig rigtig meget til at skulle afsted, og det var rigtig rart at jeg nu er et skridt tættere på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar