tirsdag den 8. oktober 2013

Første indlæg - Endelige ansøgning sendt!

Kære læsere!
Dette er mit første indlæg på min blog, som umiddelbart kommer til at handle om forberedelserne samt om mit år som udvekslingsstudent i USA. Jeg har valgt at oprette denne blog, så familie og venner kan følge med, men også for at andre unge mennesker, som overvejer at bliver udvekslingsstudenter kan få inspiration. Da jeg gik og overvejdede at bliver udvekslingsstudent, blev jeg rigtig inspireret af forskellige blogs og internetsider. Jeg rejser med AFS-interkultur til USA. Der er over 10 måneder til at jeg, formentligt, skal afsted til USA, og derfor kan det også virke lidt fjollet, at jeg allerede starter med at skrive, men jeg glæder mig bare så meget. Jeg har i dag indsendt min "endelige ansøgning", som hos AFS er den del hvor alle oplysningerne skal skaffes. De skal bruge oplysninger fra forældre, læge, klasselærer såvel som engelsklærer og meget mere. Det har taget meget lang tid at få denne ansøgning færdiggjort, og jeg mangler stadigvæk et par vacciner. Jeg har lavet en slags "dagbog", over de forskellige ting der er sket mht. mit udvekslingsophold indtil videre.


10/4 2013 – Bestilte katalog hos AFS

12/4 2013 – Meldte mig ind hos AFS, startede på at udfylde ansøgningen.

20/5 2013 – Indsendte den foreløbige ansøgning samt betalte medlemskab (380,-)

28/5 2013 – Modtog e-mail fra AFS. Min foreløbige ansøgning er godkendt, og jeg vil blive kontaktet af min område forening inden for 14 dage. En interviews dato skal laves, og hvis jeg godkendes her, går der 5 uger før lægeattest, skoleattest og endelige ansøgning skal indsendes.

9/6 2013 – Fik en mail fra AFS Nordsjælland, min lokalforening. De skrev, at de gerne ville se mig, og 2 andre til et interviews søndagen efter (d.16) i Farum.

15/ 6 2013 – Bekræftelse af interview klokken 13, d. 16 (i morgen) i Farum.

16/6 2013 – Interview hos nogle meget rare mennesker fra AFS. Virkelig hyggelig og inspirerende dag. Jeg havde slet ikke lyst til at tage hjem. Jeg fik at vide med det samme at jeg blev godkendt, og jeg ville modtage et password til den endelige ansøgning snarest muligt.

24/6 2013 -  Modtog i dag mailen fra AFS om min godkendelse. Går nu i gang med at læse alle vejledningerne, og tager dem med til mine lærere i morgen. Skal have bestilt en tid hos lægen efter sommerferien.

27/6 2013 – Modtog et brev fra AFS, med en forsikringskontrakter osv. Som skal underskrives og indsendes.

10/9 2013 – Havde hjemmebesøg fra AFS. Klokken 20 ankom to af de AFS'ere som tidligere havde intervievet mig. Vi snakkede om udvekslingsopholdet, de stillede et par spørgsmål og spiste lidt kage. Efter de havde set huset og hestene tog de hjem kl. 21:30. Det gik rigtig godt, og jeg er snart færdig med den endelige ansøgning som skal sendes af sted snarrest muligt.

8/10 2013 – Har netop sendt den endelige ansøgning, Nu skal jeg kun vente på den amerikanske og den danske godkendelse af min ansøgning. Mangler dog stadig et par vacciner.

Nu venter jeg så på godkendelsen, og hvis jeg bliver godkendt begynder AFS USA at lede efter en værtsfamilie. Så nu må jeg bare vente, og vente...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar