mandag den 13. april 2015

Springbreak og under 100 dage tilbage!

Hej alle. Så fik jeg tid til at opdatere og skrive hjem igen. Siden sidst har jeg oplevet en helt masse, og faktisk været helt nede i den anden ende af landet på springbreak eller det som vi kender som påskeferie. Herover har de ikke påskeferie, fordi at der ikke må været noget offentligt religionsrelateret, så vi har bare forårs ferie. Min værtsfamilie boede i Atlanta, Georgia før de flyttede herop i 2001. Vi tog afsted Torsdag morgen og kørte 14 timer ned mod Atlanta. Her overnattede vi hos en af min families venner, og jeg fik mit første Southern måltid. Maden de spiser dernede er meget anderledes, hvor vi i Wisconsin spiser mest ost og ost og ost, spiser de her mange flere bønner og grønsager. Noget som jeg lagde mærke til med det samme jeg ankom, var at der accent var meget anderledes og meget svært at forstå til tider. Derudover kan man også mærke at der meget større ar efter slavetiden. Der var meget stor diversitet blandt menneskerne, og jeg kunne stadig se hvor totalt anderledes det var fra Wisconsin, og det føltes som et helt andet land. Den næste morgen tog vi ind på CNN, som er den største nyhedskanal i USA, som har sit hovedkvarter i Atlanta, Georgia. Min værtsmor arbejde som sportsjournalist på CNN da de boede her, så vi fik lov til at komme ind og se behind the scenes. Efter 9/11 er alt security blevet så strikt, og vi havde en vagt med rundt. Men jeg fik lov til at stå inde i kontrolrum #1, mens de sendte direkte breaking news, or jeg fik lov til at komme med ud i nogle af studierne. De Olympiske Lege i 1996 var i Atlanta, og vi tog over til den Olympiske Park, hvor der er de her sten hvor alle medaljevindernes navne er skrevet på. Så jagten gik hurtigt i gang med at finde Danmark, og jeg fandt Danmark flere gange. Næste nat overnattede vi hos en anden af min families venner der har fire adopterede børn fra fire forskellige lande, så det var utrolig fantastisk at møde dem. Næste dag tog vi ud til den her store indkøbskæde der hedder Costco for at købe ind, og derefter kørte vi mod øen Hilton Head som er på kysten af South Carolina.
Hilton Head, SC locator map
Hilton Head, South Carolina, USA 


Atlanta er lidt mere inde på fastlandet.
Hilton er en Ø som er meget kendt for deres flotte strande, og mange golfbaner. Det store golfturnering næste uge bliver faktisk spillet på den Ø. Til min sønderjyske familie, kan jeg fortælle at det minder meget om Sylt - bortset fra maden. Det vi lavede gennem ugen var, at cykle gå ture på stranden læse bøger og bare slappe af. En af dagene tog vi op til byen Charlston som ligesom er Hovedstaden, og sådan 2 timer væk. Det er en meget gammel og smuk by, og det var rigtig interesserende at gå rundt og se byen. På vejen hjem kørte vi forbi en anden af deres venner og overnattede fordi, at det var en alt for lang tur til at køre i et stræk hjem. Her fik jeg den mest traditionelle Southern Middag og det var så lækkert. Min favorit ting var noget der hedder Sweet Corn som er majs der er kogt med fløde..

Ellers har jeg været til mit første stævne i Track and Field (Atletik) og løb 800 meter på 2:44, og ellers er der ikke sket så meget. Jeg har fået min promdress, og prom er den anden maj. Jeg kommer nok til at have et stævne hver uge, også er der ellers bare en helt masse at se til. 

Guld til håndboldkvinderne

Tilføj billedtekst
Sølv til Rolf Sørensen
Hovedkontrolrummet på CNN

En gade i Charlston
En gammel flot gade og Emilie
Solnedgang på Hilton Head
Southern Supper (Syd USA middag)
Billede af mit stafethold fra mit første meet, jeg, Mary, Maria og Sophie
Carolina (Chile), jeg og Melis (Tyrkiet) på Starbucks

Mange knus Emilie

P.S Næste gang jeg skriver bliver det nok med billeder fra prom så værd spændt ;-)

fredag den 13. marts 2015

Forår i luften

Hej igen. Nu fik jeg endelig tid til at skrive igen, og nu er der forår i luften. Hele vinteren har vi haft minus 20 graders vejr, men i den sidste uges tid har det varmet op til 15 graders varme, så det er rigtig dejligt. Siden sidst har jeg været rigtig travl som sædvanligt.
I begyndelsen af Februar havde vi et kæmpe basketball game imod vores største rivaler, og temaet for publikum var 80'erne. Så mine veninder og jeg trådte op i leggings, benvarmere og store crewneck sweatere. Vi vandt et par kampe efter den, men derefter røg vi ud af ligaen, så nu er det slut med vintersports.
Dette mener at jeg, ENDELIG, er færdig med langgrend ski, og jeg var til den sidste banquet som de kalder det hvilket, er en afslutningsfest. Alle her blev beskrevet af trænerne, og der blev uddelt priser, og vi så videoer fra året. Det var rigtig sjovt at lære at langgrend ski, men jeg er helt bestemt mere en snowboader, og en downhill skier. Forårs sportsgrene er nu startet og på min skole tilbyder de tennis, baseball og golf for drenge samt fodbold (soccer) og softball for piger. Derudover er der Track and Field, hvilket er atletik for piger og drenge. Track minder ret meget om cross country, som jeg løb i efteråret. Den første træning var mandag, og jeg er i den diciplin der hedder langdistance, og vi konkurrere i 1600 meter og 3200 meter. Fordi at jeg var i cross country og har løbet igennem vinteren, blev nogle af de andre piger der løber reglmæssigt og jeg hurtigt trukket til side af vores træner, og vi løber nu 6-8 kilometer hver dag. Der er 150 på holdet, og mange laver højdespring, længdespring, stangspring osv, men jeg holder mig bare til løb. Denne sport kommer til at fortsætte helt indtil sommer, og jeg kommer til at have en helt masse races.
Valentines dag herover er koloenormt, og på skolen var der en masse sjove ting. Torsdag i valentines ugen, havde alle pigerne et hjerte på, og de måtte ikke tale til nogle drenge, men hvis de talte til en dreng skulle de give ham deres hjerte, og den dreng med flest hjerter vandt. Og om fredagen var det omvendt. Alle butikkerne var fuldkommen overklisterede med valentines ting, og det var meget større end nytår. I denne weekend var der en skolefest, som de kalder Sadie Hawkins, hvor pigen skal sprøge drengen, og så er det meget ligesom jeg forklarede med homecoming. Det er langt fra gode danske fester, men minder mest om diskofesterne fra mellemtrinnet. Jeg tog afsted med en stor gruppe (25) fra min skole, og der var en del med dates, men der var også nogle der tog afsted uden en date lige som jeg. En af mine veninder har en kæmpe indørs pool, så efter at vi havde været til festen en times tid tog vi hjem til hende, og badede hele aften, så det endte op med at være en rigtig god fest.

Derudover har den årlige musikal været på skolen, som var All Shook Up med Elvis musik. Min veninde fra Norge Mathilde havde en af hovedrollerne, og Leon fra Tyskland var en danser. Jeg arbejdede i snackboden hele weekenden, og så alle 4 shows.
Jeg var ude og ride på slæde bag heste sammen med en af mine veninder, og derefter er tiden bare gpet med skole lektier, og nyde tiden.

Mange knus Emilie

torsdag den 29. januar 2015

Så er vi over halvvejs!!

Hej alle. Så fik jeg tid til at opdatere igen. Siden sidst er det ikke fordi der er sket de største ting, men en del har jeg oplevet. Før jeg tog afsted var jeg på orientering, og her blev vi informeret om at Januar normalt er en af de sværeste måneder, når man er udvekslingsstudent, fordi de er korte dage og specielt her hvor jeg er - meget koldt. De første par dage i Januar havde vi -30 grader celcius om morgenen, når jeg tog i skole. Det var faktisk så koldt at de overvejede at lukke skolen pga. frost, men det gjorde de desværre ikke, så jeg har været i skole i -30 grader.
I starten af Januar havde min veninde fødselsdag, og her tog vi over til det nærmeste ishockey stadion, og skøjtede hele aften. Det var en stor arena med mange mennekser, diskolys og højt musik. De fleste her er meget vandt til at skøjte, fordi at de enter spiller hockey, eller fordi at det jo bliver så helt ubeskriveligt koldt, at de skøjter hver dag hele vinteren. Så jeg værdsatte mine vinterture til Lalandia hvor jeg har lært at skøjte.
Derudover har vi også haft to store football games, i det som de fleste danskere nok kender som The Super Bowl eller NFL. Det hold som "min" del af landet hører til er det hold der hedder Greenbay Packers, hvilket er et af de bedste hold i NFL, som er The National Football Legue. Det er helt umuligt at beskrive hvor meget stemning, der er omkring dette og hvor meget energi og præstige folk putter ind i det. The Packers har et ry for at trække spændningen i alle kampe til det aller sidste, og i den første kamp, de spillede  her i Januar, som så må være kvartfinalen i NFL, vandt de og scorede det gældende mål med 2 minutter tilbage. Den næste kamp var semifinalerne, så hvis de vandt skulle de spille det prestigefyldte superbowl, som faktisk er på søndag. De førte hele kampen, og alle troede at sejren var hjemme, men så mistede de det hele de sidste 10 minutter, og tabte. Når der bliver spillet et Packer Game, er der ingen mennesker nogle steder i byen. Alle supermarkederne er helt tomme og det er sjælendt du ser en bil på vejen. De fleste huse har packers flag ligesom vi har dannebrog hængende ude foran hoveddøren. Så dagen efter var alle folk meget deprimerede, og nogle blev endda hjemme fra skole og arbejde. Det var lidt svært for mig at relatere til den følelse de alle havde, men jeg vil sige at the packer mentality er kommet ind på mig som månederne er gået, og jeg får næsten en helt nationalistisk følelse når de spiller. Nu når vi snakker om nationalisme kan vi jo godt lige fremhæve det ubeskrivelige trælse nederlag af håndboldherrene til Spanien. Det var ikke rart for nogle, og specielt ikke når jeg har en dreng fra Spanien på min skole, som synes det var ubeskriveligt sjovt at fortælle mig hvem der vandt denne kamp og hvem der vandt finalen sidste år.. Men altså, de må jo bare komme efter det snart.
Denne weekend havde jeg AFS orientering og mit første langgrend ski ræs/konkurrence. Skiracet var meget meget meget hårdt, vi skulle ski 7 kilometer, og til dem af jeg der aldrig har langgrend skiiet, er det det noget af det hårdeste nogensinde, så jeg var ubeskrivelig træt bagefter, men jeg kom i mål som den første fra mit hold i JV racet. .. På orientering hvor alle udvekslingsstudenter, i en times omkreds fra min by blev samlet, og vi overnattede i sådan en hytte. Det var så hyggeligt at snakke med alle de andre igen, og der er en pige fra Grønland i mit område, så jeg fik også snakket dansk. Vi gennemgik lidt hvad det er de næste par måneder kommer til at indebærer, og så hyggede vi ellers bare rigtig meget. Vi sad udenfor ved bålet og ristede skumfiduser mens sneen ligeså stille faldt ned over os.. Da vi kom hjem fra orientering, havde udvekslingsstudenter i min by en pizzamiddag, hvor en proffessionel pizzamand, kom og lærte os hvordan man laver pizzabunde i luften. Det var faktisk ikke så svært, og jeg fik lavet min helt egen pizza. Tro det eller ej, amerikansk fastfood pizza er noget af det værste der findes, fordi at bunden er flere centimeter tyk og det de putter på er tre forskellige slags ost og tre forskellige slags pølse. Så det var som sagt rigtig skønt at få lavet en vaskeægte pizza, og jeg fik da lidt følelse af mit lokale italienske pizzasted i Danmark da jeg lavede min egen favorit pizza. Men ja, ellers har jeg det rigtig godt, jeg har været hjemme syg et par dage fordi mit immunforsvar er det der ligner ikke eksisterende siden jeg er kommet herover, men det er rart med nogle fridage..

fredag den 2. januar 2015

Jul og nytår!

Så fik jeg tid til at opdatere igen - det er en af mine sidste feriedage, og jeg har ødelagt min døgnrytme en del, ved at have for mange sleepovers og se for mange film (Faktisk bare have sjov) så jeg kan lige så godt bruge mine vågne sene natte timer på at fortælle om de foregående tider..

Siden sidst har jeg oplevet en helt masse.
I midt december tog jeg med min tysk klasse til Chicago for et tysk julemarked. Det var super super skønt, fordi for det første var der en helt masse tysk mad og europæisk slik man kunne købe, og det fik virkelig julestemningen frem i dig! Derudover er det første gang jeg var i en stor by siden jeg kom, og jeg er jo vandt til at være i København mindst et par gange om måneden. Så det fik mig virkelig til at føle mig hjemme på en eller anden måde, da vi gik inde midt i Chicago. Ved det lyder meget mærkeligt idet at jeg bor på en gård, men det var bare storby's følelsen jeg ikke har oplevet siden jeg tog afsted jeg fik tilbage.

Julemarked i Chicago


7 ELEVN I USA!! De har også IKEA!!
Jenny, Hayley og jeg som til dagligt er tyskpartener!!

Jeg var også til et Glowing Volleyball Tournament - en volleyball turnering med en selv lysende bold og net. Det var en super sjov fredag aften, med min gruppe af venner hvor vi spillede volleyball hele aften. Jeg er i følge alle der kender mig den mindst ukoordinerede person nogensinde, så jeg var mest cheerleader eller benchwarmer. Men vi vandt dog de to første kampe og derefter gik det ned af bakke. Men det var ret cool fordi at vi var de eneste fra vores by, og turneringen var i en lidt større by lidt derfra så vi repræsenterede Plymouth stolt.
Holdet bestående af - Ethan, Danielle, Olivia, Hannah, Jordan, Ryan, Erin, jeg, Zach og Mitchell.
Mitchell og jeg var bænkevarmere.

Så kom Julen...
Den 24. december vågnede jeg bare op som normalt, tog ud og løbe og købe ind og så videre. Min værtsfamilie havde spurgt mig om jeg havde lyst til at lave aftensmad juleaften fordi det jo for mange ikke er en særlig special aften i USA, så det sagde jeg ja til. Jeg lavede frikadeller med brun sovs og kartoffler, og så lavede jeg risengrød. Der er nok mange der tænker - fik du så ikke den amerikanske julemad at smage - og nej det gjorde jeg ikke. Grunden til at min familie spurgte mig var dog at her spiser mange det samme til Thanksgiving og Jul, så vi havde faktisk allerede lige fået denne her middag, og det er et stort arbejde at få en kalkum i gang, og derudover elsker jeg at lave mad, så det var super dejligt. Vi spiste aftensmad med nogle af mine families venner, og de elskede min mad, så det var rigtig skønt. Den 25. om morgenen fik jeg skypet med noget af min familie, og så ellers da jeg kom nedenunder var der mindst 15 pakker med mit navn på. Vi fik åbnet alle pakkerne og det tog ellers sin tid. Jeg har aldrig fået så mange pakker før, og amerikanere giver ofte en masse små pakker så det var rigtig sjovt. jeg fik en masse forskellige små praktiske ting, som tøj, huer, Wisconsin t-shirt, bøger og te. Til min værtsfamilie havde jeg skaffet nogle forskellige ting, og det blev de rigtig glade for så det var super dejligt! Derefter gik turen til min værtsmor søster som bor en time væk fra vores hus til julebrunch. Super lækkert med en masse dejlig mad, og hele familien var samlet. Vi gik en gå tur, og så solnedgangen hvor vi derefter smuttede hjem og i seng. Det var en rigtig dejlig, amerikansk dag hvor jeg nød sammenværet med familie og venner!
Vores amerikanske juletræ
Julemorgen med min værtsøster.
Min værtskusine Ruthie og jeg på en gåtur. 
Julemanden og jeg til et AFS arrangetment vi havde lige før jul. 

Mellem jul og nytår kørte min værtsfar, min værtssøster og jeg 5 timer nord på til min værtsfars bror for at se noget sne. Her hvor jeg bor har vi ikke noget sne lige nu - kun mellem -5 og -27 grader hver dag, så det er lidt kedeligt. Men jeg fikk ellers chanchen for at downhill ski som jeg har glædet mig rigtig meget til, da cross country skiing eller langgrend ski ikke rigtigt er min kop the. Men jeg fik skiiet en hel dag, på et mindre sted men en pist er en pist. Dagen efter tog jeg med min værtsfar ud og langgrend ski og vi skiede 8 kilometer, så der fik jeg brændt noget af julefedtet af. Jeg blev også vist rundt i deres by og så verdens næst største færskvands sø - Lake Superior.
Endelig fik jeg lov til at stå på rigtig ski!!
Så kom vi til nytår hvilket var meget stille og roligt sammenlignet til i Danmark. Jeg var først sammen med nogle af de andres udvekslingstudenter og deres familier, hvor jeg derefter tog over til min vennegruppe der alle var samlet. For det første hørte jeg ikke en raket eller fyrværkeri - så vidt jeg har forstået er det ulovligt her.. Min gruppe af venner sad bare hjemme i stuen og så en film hele aften, og så tvang jeg dem til at hoppe ind i det nye år sammen med mig. Det synes de var utrolig mærkeligt.. Det var en meget stille og rolig nytår sammenlignet til hvad jeg tidligere har oplevet og hvad jeg nok kommer til at opleve de næste par år - men anderledes er godt, og det var sjovt at prøve. Højdepunktet omkring nytåret var helt bestemt den første Januar.
Kersten og jeg!
Jeg, Olivia, Hannah, Danielle og Erin nytårsaften. 

Her er det en kæmpe stor sport at gøre det der hedder The Polar Plunge. Dette går ud på at du hopper i en havet/søen den første januar - og som i nok kan forestille jer er det super super super koldt. Jeg hoppede i Lake Michigan sammen nogle af mine udvekslingsstudenter venner, og det var -5 grader celcius luft temperatur, der var is på søen, som mange her kalder havet fordi der er bølger, og du ikke kan se den anden side. Men ja det var ubeskrivelig koldt, men det er ret cool at jeg nu kan sige at jeg har gjort det..
Tomas og jeg lige efter vi var kommet op af vandet!
Idag tog jeg ud til en nærliggende sø for at skøjte med mine venner hvilket var super skønt!!

Jordan, Olivia, Ryan, Lizzy, jeg og Erin på skøjter. 
Og derefter hockey 

Jeg har ferie indtil på mandag, hvor skolen ellers starter igen, og jeg har haft en super dejlig og oplevelsesrig ferie uden for meget hjemve. Men kan godt mærke at du tænkte mere på Danmark i helligdagene, men halvdelen af året er snart gået så det går hammer stærkt!!

Mange knus Emilie

søndag den 14. december 2014

Thanksgiving og December samt 4 måneders dag!!

Hej Alle!
Undskylder for den lange tid siden jeg sidst har opdateret bloggen, men jeg har simpelthen haft så travlt. I dag har jeg været her præcis 4 måneder, og hold nu op hvor tiden den flyver. Jeg har oplevet en helt masse ting, og jeg har nok også oplevet den mest amerikanske ting jeg kommer til at opleve her. Jeg har oplevet Thanksgiving. Thanksgiving er den fjerde torsdag i november måned, hvor man fejre den første høst som pilgrimmene havde efter at de opdagede USA. I Thanksgiving tiden samles man oftest med sin familie, og så er dagen ret meget ligesom en dansk juleaften bortset fra juleparten, så det er madparten. Onsdag efter skole kørte min familie og jeg mod (Excelsior) Minnesota for at fejre Thanksgiving med min værtsmor's forældre, søskende og deres børn. Jeg har en masse værtskusiner og fætre på min alder, så jeg havde det rigtig sjovt. Torsdag formiddag tog vi ud og stod på ski fra morgenstuden af for at få forbrændt nogle kalorier, inden det store måltid, og omkring klokken 16, var kalkunen færdig, efter dens lange stegetid. Vi fik en masse lækkert mad der var kalkun, sovs, kartoffelmos, bønner halløj, brocoli halløj, "filling", og en masse andre lækre ting. Og så var der også tærter til dessert, hvilket jeg havde set meget frem til, og det opfyldte bestemt mine forventninger. Så vi spiste faktisk det meste af dagen. Dagen efter er det det man kalder Black Friday hvilket er det største udsalg alle butikker her i USA har, og folk går helt amok venter uden foran butikkerne hele natten, og rent faktisk bliver folk dræbt... Og morgen valgte mine to værtskusiner, min værtstante og min værtsmor og jeg at tage over i den lokale landsby for der var et julemarked og ikke så mange mennesker, så det var super hyggeligt. Om eftermiddagen da stormen var stildnet, tog mine to værtskusiner og jeg i The Mall Of America, hvilket som navnet siger er det største butikcenter i USA. Det er kæmpe stort. Forstil dig Parken i København gange to mindst, og så er der en forlystelsespark inde midt i. Der er over 500 butikker, 4 etager og et samlet areal af 800 m2. Jeg fik shoppet en lille smule, men selvom vi kom om eftermiddagen, var der en masse mennesker, så vi havde ikke lige overskud til at gå ind i alle butikkerne. Om aften tog min kusine, der er på min alder og jeg ind og så et Hockey Game på hendes skole, og Tonka vandt. Hockey er en sport som de ikke har på særlig mange skoler i Wisconsin, så det var utrolig sjovt at se. Udvalget af sportsgrene de forskellige High School varirere jo depending on hvor skolen ligger.

Et gruppe billede af halvdelen af kusinerne og fætrene - Hannah, Patrick, Anne Clare, jeg, Ellie, Madeline and Noelle. 

Rutjsebanen midt i The Mall of America

Noelle og jeg til Hockey game
Hockeeeey
To af mine ældste værtskusiner - Noelle og Hannah

Om søndagen denne weekend havde min værtsfar fødselsdag, så jeg lavede danske frikadeller, brun sovs og kartofler til ham. De var helt vilde med det, og jeg fik bekræftet at jeg har overtaget genet der giver et talent til at lave hytipyti Mormor sovs.

Frikadeller - 

Frikadeller - og jeg fik også skaffet rødkål!!
Så blev det første december, og jeg har fået et par pakker fra Danmark der virkelig har hjulpet på julestemningen, og jeg har fået pyntet lidt op på mit værelse. Julen går helt amok herover, og de fleste huse har jule dekorationer uden for, og en af mine veninders hus er så pyntet op udenfor at hun siger, at hun er flov over at bo der. Derudover har vi haft Skt. Nikolas hvilket er en dag, hvor vi mindes en eller anden Sankt og får gaver så det var meget rart.
Julesok fra Danmark 

Jeg har været på camp med mit xc skiing team, og det var så sjovt. Det er en super hård sportsgren, men jeg havde en masse sjov sammen med de andre fra holdet. AFS i min by har også haft et jule arrangement, hvor alle lavede en ret fra deres land, så der lavede jeg frikadeller igen. Derudover er basketball sæsonen startet, og det man kalder The School Spirit er helt ekstremt på min skole og jeg ELSKER det. I fredags spillede vi mod vores største rivaler, og vi vandt, men det var lige indtil 8 sekunder tilbage. Seniorklassen bestemmer hvilket tema der skal være til de forskellige skole arrangementer, det kan være orange out eller black out for det er skolens to farver, men denne her gang havde vi Beach Out så jeg trådte op i en Hawaii skjorte og en solhat.

Maddie, jeg og Ellie på skicamp

Udvekslingstudenterne på min skole og julemanden. 
Mine venner og jeg til basketball game - Lizzy, Ryan, Olivia, Erin, jeg, Jordan og Mitchell 
Carolina (Chille), Mathilde (Norge) og jeg foran kirken ved mit hus. 
Derudover var jeg til et bonfire i går aftes, og Wisconsin er jo kendt som bondestaten, og det har jeg godt nok fået bekræftet et par gange, og specielt i går hvor en af mine venner "lånte" en ged og tog den med til the bonfire, så det var utrolig morsomt at skulle rende rundt med den hele tiden. 

Jeg kan godt mærke at jeg kommer meget til at tænke på danmark her i julen, men jeg har det rigtig godt, og min familie sørger for at jeg har en masse at se til, så jeg nyder rent faktisk bare livet.


Mange knus

tirsdag den 25. november 2014

Næsten thanksgiving .. og december

Hej igen.
Tiden går simpelthen så stærkt, og jeg føler at jeg skrev på bloggen i går, men det gjorde jeg tydeligvis ikke haha..
Siden sidst har jeg haft min Banquet hvilket er ligesom en generalforsamling for alle sportsholdende, eller en afslutningsfest. Alle "dressed up" har ingen ide om hvordan du siger det på dansk længere, men alle havde i hvert fald pænt tøj på. Så vi kom og trænerne holdte lidt taler, vi spiste og derefter gjorde de nogle forskellige traditioner. Alle eleverne blev taget frem foran publikum, og fik en beskrivelse af alle trænerne, samt nogle forskellige awards. Derudover havde alle seniors lavet en fælles gave til the coaches. Derudover holdte nogle af seniors en tale for trænerne, og det var meget rørende. Jeg elsker virkelig vores trænere, de har været så imødekommende og hjulpet mig så meget igennem hele sæsonen. De gav mig chancher til at løbe varsity (1. hold) selvom jeg tog en plads væk fra en af deres elever, der havde arbejdet for dette i flere år, men de erkendte at jeg var hurtigere og gav mig pladsen. Derudover har vores første quater med hensyn til karakterer og skole også sluttet, og der var et event der virkelig overraskede mig. Som jeg har fortalt før kan man få et "Letter" i en sport, hvis man er på 1. holdet, og det er ekstremt prestigefyldt. Man får også et Letter hvis man har været i band i fire år, og noget som virkelig overraskede mig var at hvis man er på det der hedder High Honor Roll for man også et Letter. High Honor Roll er en akademisk liste for alle de elever på skolen der har et gennemsnit på over 3,8 hvilket er alle A og et B+ som minimum. Men det er super prestigefyldt at komme på denne liste, og den bliver sendt til alle forældre, lærer og trænere, så da min veninde fra Norge og jeg fandt ud af at vi var på den blev vi meget overraskede. På en eller anden måde er det fedt, at de erkender eleverne her for at være "stræbere" eller ihvertfald meget kloge, fordi det ville aldrig ske i Danmark.

Hannah, Danielle, Olivia, Lizzy and I at the banquet.
My two Freshmens and I (Sarah and Ellie)

Derudover har jeg været ude og shoppe med Carolina fra Chile og Mathilde fra Norge. Jeg har været til min venindes fødselsdag samt været inde og se den nye Hunger Games - Mockingjay part I. Jeg har været ude og bowle med min vennegruppe, og ellers cruiset rundt diverse aftener og tage til McDonalds for at få en .50 dollars cone med 50 kalorier. Det vil sige at du får en isvaffel til 3 DKK, der kun har 50 kalorier - det kalder jeg en super god deal.
Derudover har vi også fået sne - en helt masse sne. Vi har nok fået omkring 10 centimeter, og det er så hyggeligt!!

Tirsdag Morgen
Ready for bowling

Man kan ikke tage ud og bowle her uden at være i et PhotoBooth - så dette kom op og hænge på min væg ved siden at billedet af min savnede lillebror <3

Jeg glemte at fortælle sidste gang at jeg har Langrend Ski som min vintersport, og det er ret fedt for der er kun træning 2 gange om ugen, men det er logisk nok udenfor og pisse hamrende koldt, men altså.. Jeg skal nok komme i form, og få lov til at ski en masse. I dag fik vi Thanksgiving Break fordi det er thanksgiving Tordag og Black Friday fredag, så jeg tager til Minnesota med min familie, for at fejre det med deres familie.

Danielle og jeg 

Carolina, Mathilde og jeg

Mange knus Emilie