tirsdag den 23. juni 2015

12 dage tilbage!

Hej Alle!
Dette bliver nok mit sidste indlæg her på bloggen. Det er ikke til at forstå at der er gået et år, siden at jeg tog afsted. Jeg føler stadigvæk at jeg tog afsted i går, og at jeg stadig har et par måneder tilbage inden dette år er helt over. Det har været et helt uforglemmeligt år, men jeg kan ikke vente til at komme hjem. Denne oplevelse har ændret mig, og det har virkelig været en øjenåbner på mange områder. Jeg anbefaler til alle at tage afsted - hvis du er i tvivl tag afsted og tag en chance. You only regret the chances you didn't take!!

Siden sidst er tiden gået rigtig stærkt, fordi jeg har ikke været i skole. Jeg har brugt en masse tid sammen med mine veninder sidste uge. Jeg cyklede til nabobyen Sheboygan med Melis, og vores samlede kilometer cyklet den dag var nok omkring 30 miles = 48 km. Min veninde fra Tyrkiet er fra et muslimsk land, hvilket betyder at hun er her på et scholarship = stipendium. Dette betyder også at hun tager hjem lidt før os andre, så jeg skulle sige farvel til hende sidste uge. Det var rigtig underligt at sige farvel, fordi vi har brugt hver eneste dag sammen de sidste mange måneder. Men vi fik sagt farvel, og jeg har allerede skypet med hende siden hun kom hjem og hun har det rigtig godt!


Farvel..
Melis' værtsfamilie har en tradition med at alle deres studenter maler i deres garage, og her skriver Melis!
Farvel..


Min venindes familie ejer en timeshare i en suite på et hotel der er 15 minutter fra mit hus i en by der hedder Kohler, som er kendt for deres flotte hoteller, mange aktiviteter på vandet og søde gader. Så vi var i søen midt om natten, og tilbragte aftenen ved poolen.



Min liason = kontaktperson tog mig med til Chicago som var et af mine store ønsker siden jeg kom her. Jeg har altid gerne ville tage til Chicago, så jeg kan sige jeg har været en lille smule turist. Så min kontaktperson og hendes datter tog mig med, og jeg fik set alle de ting man skal se i Chicago

Willi's Tower
Park
The Bean
Udsigt fra Willi's Tower


Lige nu er jeg i sommerhus med min værtsfamilie (unkler, tanter, bedsteforældre, kusiner og fætre) Vi har set solnedgangen, og bare været ude på søen de fleste dage.
Solnedgang

Igennem sidste uge hjalp jeg også med noget der hedder vacation bible school. I USA er der ikke religion i skolen, så børn lærer ikke andet en deres forældre giver vider til dem om religion. Dette var i The Lutheran Church, som er den kirke vi har i Danmark, og børn fra 4-10 kom ugen igennem, og vi legede lege ligesom Jesus gjorde i de gamle dage. Her er et billede af mig og en af de små børn!

Bible School

 Min danske far og lillebror kommer herover på Torsdag, også kommer de til at være her med os et par dage, også tager vi til Plymouth. Derefter tager vi til New York et par dage, og derefter kommer jeg hjem til Danmark!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar